مقاله بررسی عملکرد نوع جدید میکرومیکسر Lشکل دوگانه

مقاله بررسی عملکرد نوع جدید میکرومیکسر Lشکل دوگانه

مقاله بررسی عملکرد نوع جدید میکرومیکسر Lشکل دوگانه
مقاله بررسی عملکرد نوع جدید میکرومیکسر Lشکل دوگانه

طرح‌های جدیدی از میکرومیکسرهای منفعل Lشکل دوگانه براساس رویکرد تجزیه و بازترکیب جریان مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعه عددی بر میکرومیکسر‌ها در محدوده اعداد رینولدز ۵۰ تا ۲۰۰ انجام شده است. از معادلات سه‌بُعدی ناویراستوکس به‌منظور تحلیل رفتار جریان و اختلاط استفاده شده است. دو پیکربندی متفاوت از حالت‌های قرارگیری واحدهای L مورد بررسی قرار گرفته و برای بهبود شاخص اختلاط دو راهکار ارایه شده است.
چنانچه دو واحد Lشکل یکسان، در یک صفحه و به‌صورت هم‌راستا قرار گرفته باشند (طرح ۱)، شاخص اختلاط به‌علت عمل تجزیه و بازترکیب نامناسب، کم است. قرارگیری دو واحد Lشکل یکسان، در دو صفحه موازی مختلف و به‌‌صورت ناهم‌راستا (طرح ۲)، شاخص اختلاط را بهبود بخشیده و در اعداد رینولدز ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ به شاخص اختلاط بالای ۹۵% رسیده است.
راهکار متعامدکردن ورودی‌ها تاثیری بر افت فشار نداشته و تنها در طرح ۱، شاخص اختلاط به بالای ۹۵% در تمام اعداد رینولدز رسیده است. راهکار نامتوازن‌کردن میکرومیکسر با افزایش افت فشار، شاخص اختلاط را بهبود بخشیده است. اثر پارامتر هندسی نسبت نامتوازن میکرومیکسر در هر دو طرح بررسی و طرح ۱ در نسبت نامتوازن ۲/۵ و طرح ۲ در نسبت نامتوازن ۲ و ۲/۵ در تمام اعداد رینولدز به اختلاط کامل رسیده‌اند. همچنین عملکرد میکرومیکسرهای پیشنهادی نسبت به میکرومیکسر Lشکل به‌علت مکانیزم تجزیه و بازترکیب بهتر بوده است. علاوه بر این، شاخص اختلاط در میکرومیکسر‌های پیشنهادی نسبت به میکرومیکسر‌های تجزیه و بازترکیب محققان پیشین به‌علت استفاده از واحدهای Lشکل بیشتر بوده است.

کلمات کلیدی: میکرومیکسر L شکل، تجزیه و بازترکیب، شاخص اختلاط، مطالعه عددی

توضیحات بیشتر + دریافت
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0