پروژه ابزارهای پیشبرد فروش و وفاداری مشتریان – ارشد (مبانی نظری و پیشینه – فصل دوم)
پروژه ابزارهای پیشبرد فروش و وفاداری مشتریان – ارشد (مبانی نظری و پیشینه – فصل دوم)
نظریه ها و دیدگاه هایی که پیرامون پیشبرد فروش، رفتار خرید و بازاریابی وجود دارند نمی توانند نسخه ای جامع و بی نقص جهت شناخت کامل موضوع باشند. با این وجود آگاهی از این دیدگاه ها، با تمام نقاط ضعف و قوتی که دارند ما را در پیشبرد اهداف تحقیق و دستیابی به بینشی عمیق تر پیرامون موضوع مورد بحث، یاری خواهند نمود. چرا که نظریه، نقطه حرکت برای پیگیری مسأله پژوهشی است و به همین دلیل کمک می کند تا چهارچوب تحقیق فراهم آید. نظریه عوامل مهم را شناسایی کرده و راهنمایی برای نظم بخشیدن و ایجاد ارتباط درونی در جنبه های گوناگون پژوهش محسوب می شود.
بعبارتی بهتر، علاوه بر فراهم آوردن نگرشی نظام مند از عوامل مورد بررسی، به خوبی شکاف ها، نقاط ضعف و عدم همسانی هایی را که بیانگر نیاز به پژوهش های دیگر است شناسایی می کند. همچنین گسترش نظریه، روشنگر تداوم پژوهش در پدیده های مورد بررسی است(خوی نژاد،117:1385 ).
لذا این فصل از پایان نامه به سه بخش کلی ذیل تقسیم می گردد.
- در بخش اول مفاهیم و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق توضیح داده می شود.
- در بخش دوم مبانی نظری تحقیق؛ بخصوص دیدگاه های مهم تر و مرتبط با موضوع بسط داده خواهد شد.
- در بخش سوم نیز پیشینه تحقیق در ایران و جهان بررسی می گردد تا دیدی بهتر برای ورود به بحث اصلی فراهم شود.