طرح درس آداب معاشرت و گفتوگو | تفکر و سبک زندگی هشتم
طرح درس آداب معاشرت و گفتوگو | تفکر و سبک زندگی هشتم
طرح درس یا سناریوی آموزشی بر لزوم استفاده از سازماندهی در امر یاددهی و یادگیری تأکید دارد. همچنین طرح درس به شکل امروزی آن توسط روانشناسان برجسته حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته است. نظریات آنان تا به امروز نیز مدنظر برنامهریزان و هدفگذاران آموزشی و دستاندرکاران آنان در سطح جهان قرار میگیرد. در کشور ما نیز موضوع تنظیم طرحی درس حدوداً به دهههای اخیر بازمیگردد. در واقع، نظام آموزشی کشور لزوم استفاده از این طرح را به عنوان ابزاری کارآمد در زمینه تکنولوژی آموزشی و برای افزایش کیفیت آن مورد توجه قرار داد.
طرح درس نوعی برنامه یا چهارچوب نوشته شده توسط معلم برای اجرای فعالیت های آموزشی در کلاس درس می باشد. در نگارش طرح درس می بایست به ساعت شروع و پایان تدریس، مدت زمان انجام فعالیت های کلاسی، حضور و غیاب دانش آموزان و مهم تر از همه اهداف یادگیری هر جلسه اشاره شود.
هدف کلی
- آشنایی دانش آموزان با آداب معاشرت
اهداف جزئی
- با مفهوم ادب و آداب و آداب معاشرت آشنا می شوند.
- با برخی از آداب سلام کردن و دست دادن آشنا می شوند.
- مصادیق و نمونه هایی از آداب معاشرت در اماکن عمومی و مذهبی و عیادت از یک بیمار و مهمانی رفتن را می فهمد.
- رفتارهای مناسب در موقعیت های مختلف را یاد می گیرد.
- با مهارتهای فردی در زمینه آداب معاشرت آشنا می شود.