تحقیق درباره تجربه غرقگی
غرقگی یکی از روش های موثر در تشویق و تثبیت انگیزه مثبت و مداوم و درونی در فرد است. در صورتی که مهارت های شخص با فرصت هایی که برای عمل پیش آمده سازگار باشد، آن را آگاهی و تجربه درونی قلمداد می کند و معتقد است که در اثر درگیری فرد در یک فعالیت لذت بخش به وجود می آید به عبارتی، فرد در فعالیتی که در حال انجام دادن آن است کاملا غرق می شود در این هنگام است که غرقگی به وقوع می پیوندد. به دلایل متعددی کاربرد غرقگی برای بسیاری از جنبه های زندگی و یکی از بزرگترین آنها یعنی آموزش، پیشنهاد شده است. غرقگی یک منبع خوب برای بهزیستی محسوب میشود، چنانچه سیکزیت میهالی (1990) این عقیده را دارد که مهارت های شناختی مرتبط با غرقگی برای رسیدن به یک زندگی خوب کمک کننده است و فقیهی و همکاران (1397) نیز بیان می کنند که دانش آموزان با داشتن سطوح بالاتری از تجربه غرقگی فعالیت و تکالیف درسی را به دلیل چال و لذتی که از انجام آن تجربه می کنند انجام خواهند داد نه صرفا به خاطر عوامل تقویت کننده بیرونی (نادرپور، 1399).
متغیر تجربه غرقگی یکی از متغیرهای جدید روانشناسی است که برای موضوعات پایان نامه های روانشناسی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری می توانید استفاده کنید. منابع تحقیقاتی کمی در مورد این متغیر در حال حاضر وجود دارد بنابراین این تحقیق می تواند کمک بزرگی برای دانشجویان و محققانی باشد که به دنبال مبانی نظری متغیر تجربه غرقگی می باشند.
» فهرست مطالب:
۱- مفهوم تجربه غرقگی:
2- مولفه های غرقه شدن
2-1- یک فعالیت چالش برانگیز که نیاز به مهارت دارد
2-2- ترکیب فعالیت و آگاهی
2-3- اهداف روشن و بازخورد فوری
2-4- تمرکز بر روی فعالیت در حال انجام
2-5- کنترل
2-6- از دست دادن خودآگاهی
2-7- دگرگونی زمان
2-8- تجربه خود غایتنگر
2-9- فراوانی تجربه غرقه شدن
2-10- غرقگی در شبکه های اجتماعی
3- پرسشنامه تجربه غرقگی