فروش آنلاین فایل » پروژه مقایسه هزینه و حجم ترافیک گردش به راست و استفاده از دور برگردان به جای استفاده از چراغ راهنمایی سه زمانه و گردش به چپ در تقاطع هاتوپ فایل

پروژه مقایسه هزینه و حجم ترافیک گردش به راست و استفاده از دور برگردان به جای استفاده از چراغ راهنمایی سه زمانه و گردش به چپ در تقاطع ها

پروژه مقایسه هزینه و حجم ترافیک گردش به راست و استفاده از دور برگردان به جای استفاده از چراغ راهنمایی سه زمانه و گردش به چپ در تقاطع ها
پروژه مقایسه هزینه و حجم ترافیک گردش به راست و استفاده از دور برگردان به جای استفاده از چراغ راهنمایی سه زمانه و گردش به چپ در تقاطع ها

با گسترش شهرها و افزایش روز افزون  وسایل نقلیه، شاهد آن هستیم که وضعیت ترافیک در شهرها هر روز پیچیده ترمی شود. معضل ترافیک علاوه بر اینکه سبب اتلاف وقت زیادی از شهروندان می شود مشکلات دیگری نیز به همراه دارد. برخی از این مشکلات عبارتد از:

  • افزایش مصرف سوخت وهدر رفتن سرمایه های ملی کشور
  • افزایش آلودگی هوا و خطرات زیست محیطی
  • افزایش بیماری ها ومشکلات تنفسی
  • افزایش تنش و استرس و پایین آمدن آستانه تحمل افراد
  • کاهش بازدهی اقتصاد ملی به دلیل اتلاف زمان های طولانی

در کشورهای مختلف همواره سعی بر این بوده است تا با چاره اندیشی راه حل های مختلف، بتوان از معضل ترافیک کاست. یکی از این راه حل ها حذف تقاطع ها وچراغ های راهنمایی و استفاده از دور برگردان ها می باشد. استفاده از دور برگردان ها و حذف تقاطع ها مدت های مدیدی است که در کشور ما متداول گشته و استفاده می شود.
در خصوص تاثیرات استفاده از دوربرگردان ها، مزایا و معایب آن ها تا کنون تحقیقات زیادی انجام شده است که هر تحقیق از منظر خاصی به موضوع نگاه کرده و پارامترهای ویژه ای را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این تحقیق نیز سعی شده است تا تاثیر استفاده از دوربرگردان ها در افزایش یا کاهش حجم ترافیک و هزینه های آن به صوررت کلان مورد بررسی قرار گیرد. در انتها نیز پیشنهاداتی جهت ادامه کار در این زمینه بیان خواهد شد. ساختار این پایان نامه مشتمل بر 5 فصل خواهد بود که عبارتند از:

  • فصل اول- کلیات تحقیق
    در ابتدای این فصل، مساله تحقیق به صورت کامل توضیح داده شده است.همچنین دربخش بعدی هدف های تحقیق، اهمیت موضوع وانگیزه تحقیق، سوالات و فرضیه ها، روش تحقیق، جامعه آماری، محدودیت ها و مشکلات موجود در این تحقیق در بخشهای جداگانه بیان شده است.
  • فصل دوم- مروری برتحقیقات گذشته
    در این فصل، ابتدا نگاهی کلی به مبانی نظری طراحی تقاطع ها و استفاده از دور برگردان ها خواهیم داشت چرا که بدون دانستن اطلاعات اولیه در این زمینه، در ادامه تحقیق به مشکلات زیادی بر خواهیم خورد. در ادامه فصل به تشریح مطالعات قبلی انجام شده در این زمینه خواهیم پرداخت و مهمترین نتایج حاصل از این تحقیقات تشریح خواهد شد.
  • فصل سوم- روش شناسی تحقیق
     در این فصل به روش شناسی تحقیق خواهیم پرداخت و در آن روش پژوهش، جمع آوری آمار و اطلاعات، مطالعات میدانی، روش تجزیه و تحلیل اطلاعات، تهیه پرسشنامه  و دسته بندی داده ها  بحث خواهد شد.
  • فصل چهارم- بررسی اثرات دور برگردان ها بر حجم ترافیک و هزینه ها
    در این فصل با استفاده از آمار و اطلاعات جمع آوری شده از مراجع معتبر و انجام مطالعات میدانی به بررسی تاثیر استفاده از دور برگردان ها در هزینه ها و افزایش یا کاهش حجم ترافیک خواهیم پرداخت و مقایسه ای بین حالت استفاده از چراغ های راهنمایی و حالت جایگزین آن یعنی حذف تقاطع و چراغ و استفاده از دور برگردان خواهیم داشت.
  • فصل پنجم- جمع بندی و نتیجه گیری
    در این فصل به جمع بندی نتایج حاصل از فصل قبل خواهیم پرداخت و این نتایج در قالب شکل ها، نمودارها و جداول مفید و کاربردی ارائه خواهد شد. همچنین این نتایج با یافته های دیگر محققین مقایسه خواهد شد و دلایل اختلافات احتمالی  نیز ذکر می گردد. در انتها نیز پیشنهاداتی جهت ادامه کار در این زمینه بیان خواهد شد.

 امید است این تحقیق جهت دست اندرکاران و مسئولان حوزه ترافیک شهری در کل کشور مفید واقع گردد و در کاهش حجم ترافیک و هزینه های مرتبط با آن موثر واقع گردد.

بازدید : - بار دسته بندی : مدیریت و اقتصاد تاريخ : 11 می 2018 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


بت اسپات