پرسشنامه بررسی تاثیر آموزش در کارآیی کارکنان
پرسشنامه بررسی تاثیر آموزش در کارآیی کارکنان
پرسشنامه (questionnaire) یکی از ابزار پژوهش بوده که از مجموعهای از سؤالات تشکیل شدهاست و هدف جمعآوری اطلاعات از پاسخ دهندگان را دنبال میکند. اگرچه اغلب آنها را برای آنالیز آماری پاسخ دهندگان سامان دادهاند، همیشه شرایط اینگونه نیست. فرانسیس گالتون، پرسشنامه را اختراع نمود.
پرسشنامهها نسبت به سایر انواع روشهای آمارگیری مزایایی دارند از جمله اینکه ارزان هستند، مانند آمارگیری تلفنی و زبانی، نیاز به تلاش فراوان سؤالکننده ندارند، و اغلب دارای پاسخهای استانداردی میباشند که امکان جمعآوری داده را سادهتر میکند. اما، ممکن است چنین پاسخهای استانداردی نیز کاربران را ناامید کند. یکی از محدودیتهای جدی پرسشنامهها اینست که باید به گونهای تنظیم شوند که افراد به راحتی قادر به خواندن و پاسخ دادن به آنها باشند. بنابرین در برخی گروههای دموگرافی، ممکن است استفاده از پرسشنامه برای گردآوری داده مناسب نباشد. همچنین به عنوان نوعی آمارگیری، پرسشنامه دارای بسیاری از اشکالات یکسان مربوط به ساختار و جملهبندی سؤال است که در سایر نظرسنجیها نیز میتوان مشابه آن را یافت.
پرسشنامهها کاربردهای مختلفی دارند. در برخی مواقع از آنها برای نظرسنجی استفاده میشود. در مواقع دیگری پرسشنامههای براس سنجش برخی متغیرها در پژوهشهای دانشگاهی به کار میروند. همچنین در رشتههایی مانند روانشناسی، از پرسشنامه برای ارزیابی بیماران قبل و بعد از درمان از پرسشنامه استفاده میشود.
- فایل اصلی پرسش نامه: DOC
- حجم فایل: 290KB
- تعداد کل صفحات: 2 صفحه
- تعداد سوالات: 22
» این پرسش نامه حاوی 22 سوال تخصصی در زمینه تاثیر آموزش در کارآیی کارکنان می باشد که جواب سوالات تستی و در طیف لیکرت به شرح زیر می باشد :
- خیلی خوب
- خوب
- متوسط
- ضعیف
- خیلی ضعیف