فروش آنلاین فایل » مقاله ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دوره متوسطه دوم روستای مرزی انجیرلوتوپ فایل

مقاله ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دوره متوسطه دوم روستای مرزی انجیرلو

مقاله ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دوره متوسطه دوم روستای مرزی انجیرلو
مقاله ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دوره متوسطه دوم روستای مرزی انجیرلو

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دختر روستاهای مرزی شهرستان بیله سوار است. مقاله­ حاضر از نوع علمی،پژوهشی و با استفاده از داده­های آماری توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون با روش گردآوری  میدانی اطلاعات و از طریق پرسشنامه صورت گرفته است. جهت گردآوری مبانی نظری تحقیق از منابع کتابخانه ای بهره جسته ایم.

برای نیل به هدف به تعیین جامعه­ی آماری و انتخاب نمونه با استفاده از جدول مورگان پرداختیم. نتایج حاصل از تحقیق نشان می­دهد که بخش مهمی از کتب درسی دوره­ دوم متوسطه به ادبیات حماسی و آﻣﻮزش ﻫﻮﻳﺖ ﻣﻠﯽ اختصاص دارد و در ﻣﻴﺎن دروس و ﺻﻔﺤﺎت ﮐﺘﺎبﻫﺎ تصاویر و مطالبی جهت معرفی نمادها و آیین ­های ملی ایرانیان که ریشه ­های آن را می­توان در شاهنامه جست، توجه شده است. شاهنامه به عنوان بزرگترین اثر حماسی کشور در پاسداشت و صیانت از این آیین ­ها و نمادها نقش مهمی داشته است.

بازدید : - بار دسته بندی : روانشناسی و تربیتی تاريخ : 1 ژانویه 1970 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


بت اسپات