مقاله ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دوره متوسطه دوم روستای مرزی انجیرلو
مقاله ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دوره متوسطه دوم روستای مرزی انجیرلو
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی ارتباط آموزش ادبیات حماسی با تقویت هویت ملی دانش آموزان دختر روستاهای مرزی شهرستان بیله سوار است. مقاله حاضر از نوع علمی،پژوهشی و با استفاده از دادههای آماری توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون با روش گردآوری میدانی اطلاعات و از طریق پرسشنامه صورت گرفته است. جهت گردآوری مبانی نظری تحقیق از منابع کتابخانه ای بهره جسته ایم.
برای نیل به هدف به تعیین جامعهی آماری و انتخاب نمونه با استفاده از جدول مورگان پرداختیم. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که بخش مهمی از کتب درسی دوره دوم متوسطه به ادبیات حماسی و آﻣﻮزش ﻫﻮﻳﺖ ﻣﻠﯽ اختصاص دارد و در ﻣﻴﺎن دروس و ﺻﻔﺤﺎت ﮐﺘﺎبﻫﺎ تصاویر و مطالبی جهت معرفی نمادها و آیین های ملی ایرانیان که ریشه های آن را میتوان در شاهنامه جست، توجه شده است. شاهنامه به عنوان بزرگترین اثر حماسی کشور در پاسداشت و صیانت از این آیین ها و نمادها نقش مهمی داشته است.