طرح درس 23 مطالعات سوم دبستان (ایمنی در کوچه و خیابان)
طرح درس 23 مطالعات سوم دبستان (ایمنی در کوچه و خیابان)
طرح درس یا سناریوی آموزشی بر لزوم استفاده از سازماندهی در امر یاددهی و یادگیری تأکید دارد. همچنین طرح درس به شکل امروزی آن توسط روانشناسان برجسته حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته است. نظریات آنان تا به امروز نیز مدنظر برنامهریزان و هدفگذاران آموزشی و دستاندرکاران آنان در سطح جهان قرار میگیرد. در کشور ما نیز موضوع تنظیم طرحی درس حدوداً به دهههای اخیر بازمیگردد. در واقع، نظام آموزشی کشور لزوم استفاده از این طرح را به عنوان ابزاری کارآمد در زمینه تکنولوژی آموزشی و برای افزایش کیفیت آن مورد توجه قرار داد.
طرح درس نوعی برنامه یا چهارچوب نوشته شده توسط معلم برای اجرای فعالیت های آموزشی در کلاس درس می باشد. در نگارش طرح درس می بایست به ساعت شروع و پایان تدریس، مدت زمان انجام فعالیت های کلاسی، حضور و غیاب دانش آموزان و مهم تر از همه اهداف یادگیری هر جلسه اشاره شود.
اهداف جزئی:
- آشنایی با معنی و مفهوم برخی تابلوهای راهنمایی
- آشنایی با مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی
- آشنانیی با مواقع لازم جهت کمک از پلیس
اهداف رفتاری:
- مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی مربوط به رفت و آمد در کوچه و خیابان را شناسایی و بیان کنند.
- معنی و مفهوم برخی تابلوهای راهنمایی را بیان کنند و تابلوها را بشناسند.
- مقرّرات عبور و مرور و نکات ایمنی را در محیط و شرایط واقعی بکار ببندند.
- در مواقع لازم از پلیس کمک بگیرند.