طرح درس واقعیت | تفکر و سبک زندگی هشتم
طرح درس واقعیت | تفکر و سبک زندگی هشتم
طرح درس یا سناریوی آموزشی بر لزوم استفاده از سازماندهی در امر یاددهی و یادگیری تأکید دارد. همچنین طرح درس به شکل امروزی آن توسط روانشناسان برجسته حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته است. نظریات آنان تا به امروز نیز مدنظر برنامهریزان و هدفگذاران آموزشی و دستاندرکاران آنان در سطح جهان قرار میگیرد. در کشور ما نیز موضوع تنظیم طرحی درس حدوداً به دهههای اخیر بازمیگردد. در واقع، نظام آموزشی کشور لزوم استفاده از این طرح را به عنوان ابزاری کارآمد در زمینه تکنولوژی آموزشی و برای افزایش کیفیت آن مورد توجه قرار داد.
طرح درس نوعی برنامه یا چهارچوب نوشته شده توسط معلم برای اجرای فعالیت های آموزشی در کلاس درس می باشد. در نگارش طرح درس می بایست به ساعت شروع و پایان تدریس، مدت زمان انجام فعالیت های کلاسی، حضور و غیاب دانش آموزان و مهم تر از همه اهداف یادگیری هر جلسه اشاره شود.
هدف کلی
- آشنایی با مفهوم واقعیت و مهارت قضاوت صحیح
اهداف جزئی
- تعریف صحیح واقعیت را بدانند.
- معنی لغوی قضاوت را بدانند .
- انواع قضاوت را بیان کنند.
- آیات قرآن و داستان های قرآنی و احادیث مربوط به قضاوت را بشناسند.
- اهمیت قضاوت صحیح و بکارگیری آن بر اساس منابع مورد اطمینان
- رابطه بین قضاوت و عقیده را بیان کنند.
- تاثیر قضاوت برروی تصمیم گیری درست را بیان کنند.
- منابع قضاوت را بیان کنند.