آموزش پژوهی – بررسی شیوه های کم کردن نارسانویسی املای دانش آموز کلاس سوم ابتدایی
آموزش پژوهی – بررسی شیوه های کم کردن نارسانویسی املای دانش آموز کلاس سوم ابتدایی
پروژه ی آموزش پژوهی حاضر در جهت بررسی علل افت تحصیلی و مشکلات نوشتاری دانش آموزان در درس املا انجام گرفته است. عدم اعتماد به نفس، اضطراب و مشکلات خانوادگی از عواملی است که گریبان گیر بسیاری از افراد جامعه است. بروز این مشکل علل و عوامل مختلفی دارد که می توان با بررسی آن ها به نتایج مطلوبی در جهت رفع آن رسید. با توجه به اینکه آموزش پژوه در مشاهدات خود و بررسی های انجام گرفته از دانش آموزان دارای ضعف در املا به این نتیجه رسید که یکی از دانش آموزان کلاس خود نیز دارای مشکل افت تحصیلی در درسی مثل املا است، لذا تصمیماتی اتخاذ شد تا بر اساس آن راهکارهایی انتخاب شود که با آن ها بتوان این مشکل را رفع کرد.
بیشتر این راهکارها بر لزوم توجه به دانش آموز ، استفاده از تشویق برای ایجاد روحیه ی مثبت در وی، لزوم آگاهی دهی به خانواده ی دانش آموز برای رفع مشکل در خارج از محیط آموزشی و راهکارهای درمانی دیگر متناسب با سن دانش آموز، متمرکز بودند. با توجه به شواهد به دست آمده از اجرای مراحل رفع مشکل افت تحصیلی و به دنبال آن عدم اعتماد به نفس و اضطراب شدید، راهکارهای انتخابی نتایجی مثبت به همراه داشت و توانست مشکل دانش آموز را تا حدودی رفع کند.