گزارش آزمایشگاه خوردگی – آزمایش پیل گالوانیک

گزارش آزمایشگاه خوردگی – آزمایش پیل گالوانیک

گزارش آزمایشگاه خوردگی - آزمایش پیل گالوانیک
گزارش آزمایشگاه خوردگی – آزمایش پیل گالوانیک

خوردگی گالوانیک (Galvanic corrosion) به خوردگی در اثر وجود اختلاف پتانسیل الکتریکی بین فلزات در ارتباط با یکدیگر گفته می‌شود. اختلاف پتانسیل باعث شارش الکترون‌ها بین این دو فلز می‌شود. در این حالت فلز دارای پتانسیل تعادلی کمتر، آند پیل الکتروشیمیایی را تشکیل داده و خورده می‌شود. فلز کاتد خورده نمی‌شود یا خوردگی آن بسیار کم می‌شود. در اتصال دو فلز غیر همجنس تشدید خوردگی آند را خوردگی گالوانیکی و کاهش خوردگی کاتد را حفاظت کاتدی گویند. به منظور کاهش یا به حداقل رساندن میزان خوردگی گالوانیکی از روش‌های تجربی گوناگون استفاده می‌شود.

گزارش آزمایشگاه خوردگی (مقطع کارشناسی) و آزمایشگاه خوردگی پیشرفته (مقطع ارشد) مربوط به آزمایشگاه خوردگی دانشگاه شریف در این فایل قابل مشاهده است. تمام جزییات آزمایش شامل تحلیلها، نتایج، روش انجام آزمایش، وسایل و تجهیزات موردنیاز، نمودارها و عکس ها، منابع مورد استفاده و خطاهای آزمایش بطور کامل ارائه شده است.

خوردگی گالوانیک (یا خوردگی دو فلزی) یک فرایند الکتروشیمیایی است که در آن یک فلز در حالی که در حضور یک الکترولیت در تماس با یک فلز دیگر می‌باشد دچار خوردگی می‌شود. نمونهٔ مشابه واکنش‌های گالوانیک در پیل‌های شیمیایی (همان باطری‌های معمولی) برای ایجاد ولتاژ الکتریکی مناسب برای تأمین انرژی وسایل الکتریکی قابل حمل وجود دارد.

توضیحات بیشتر + دریافت
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0