پاورپوینت تحلیل و بررسی روستای کندوان

پاورپوینت تحلیل و بررسی روستای کندوان

پاورپوینت تحلیل و بررسی روستای کندوان
پاورپوینت تحلیل و بررسی روستای کندوان

روستای کندوان یکی از روستاهای دهستان سهند میباشد که در ۱۸کیلومتری جنوب اسکو در دامنه سرسبز سلطان داغی و در ۵۰کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است. روستای تاریخی کندوان در دامنه شمالی ارشد داغی و قسمت غربی توده کوهستان های سهند در بخش شرقی دره آبرفتی قرار دارد. این روستا بدلیل داشتن معماری صخره ای و بافت مخصوص آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مهم ترین عامل تنوع اقلیمی در این منطقه را میتوان ارتفاع دانست و در این رابطه وجود ارتفاعات بلند، جهت گیری جغرافیایی آنها اختلاف ارتفاع از سطح در یا بیش از سایر عوامل در شرایط اقلیمی موثر هستند.

در مورد سابقه تاریخی و وجه تسمیه نام این روستا نظرات متفاوتی ارایه شده این روستا به خاطر معماری صخره ای آن معروف است که در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه های سهند ایجاد شده است. توده ها و گدازه های مذاب آتشفشانی به وسیله باد، برف و باران طی هزاران سال متمادی شکل گرفته و به فرم کران در آمده است. این روستا به سبب ویژگی معماری صخره ای و بافت مخصوص آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است که این موجب جذابیت بی نظیر آن شده است.

معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی ان یک استثنا در دنیا به حساب می اید چرا که در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا امریکا که هر دو دارای معماری صخره ای هستند کسی زندگی نمیکند.

توضیحات بیشتر + دریافت
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0