جزوه آموزشی روغن های صنعتی و اصول روانکاری

جزوه آموزشی روغن های صنعتی و اصول روانکاری

جزوه آموزشی روغن های صنعتی و اصول روانکاری
جزوه آموزشی روغن های صنعتی و اصول روانکاری

روانکاری یا "Tribology" به عنوان علم تسهیل حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر تعریف شده است و با موضوعاتی همچون: فرسودگی، طراحی و جنس مواد مرتبط می باشد. مواد روانکار به محصولاتی اطلاق می گردد که برای روانکاری اجزاء با حرکت لغزشی و همچنین چرخشی مورد استفاده قرار می گیرد و سابقه آن به زمان پیدایش چرخ و استفاده از گردش آن به دور محور، به منظور ایجاد حرکتی روان، بر می گردد.
بطور کلی در هر جا که سطوح در جوار و در تماس بایکدیگر دارای حرکتی نسبی هستند، روانکاری نقش بسیار مهمی در انجام حرکت به نحو صحیح، مداوم و اقتصادی، ایفا می کند.
عدم روانکاری صحیح ماشین آلات علاوه بر آنکه باعث تقلیل راندمان مکانیکی و پائین آمدن بازده زمانی ماشین می شود. منجر به فرسایش بیش از حد، فرسودگی و از کارافتادگی زودرس نیز می گردد.

جزوه پیش رو برای آشنائی و آگاهی بیشتر مسئولین و دست اندرکاران صنایع و طراحان و مهندسان فنی کارخانه ها که به نحوی در ارتباط با راه اندازی و بهره برداری ، نگهداری و تعمیرات ، همچنین تهیه و تدارک روانکارهای مناسب برای ماشین آلات صنعتی و تاسیسات فنی کشور هستند، به منظور فراهم نمودن زبان مشترک و توسعه ارتباطات آتی تهیه گردیده است.
امید است این جزوه بتواند مرجعی مناسب برای پاسخ به مسائل و مشکلات علمی و کاربردی روانکاری بشمار آید.

توضیحات بیشتر + دریافت
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0