پروژه طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین (E-Shop)

پروژه طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین (E-Shop)

پروژه طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین (E-Shop)
پروژه طراحی و پیاده سازی فروشگاه آنلاین (E-Shop)

همه ما تاکنون برای خرید به بازار رفته ایم.با آن همه مشکلات اعم از ترافیک راه، شلوغی بازار، مشکلات بسته بودن مغازه، نداشتن جنس مورد نظر ما و … این دلایل تنها بخشی از دلایل محکمی است که باعث میگردد فروشندگان امروزه علاوه بر مغازه سنتی، مغازه مجازی یا همان وب سایت فروش اینترنتی داشته باشند. از نمونه این نوع سایت ها به E-Bay می توان اشاره کرد که در نوبه خود یکی از معروف ترین سایت های تجارت الکترونیک می باشد اما در کشور خودمان نیز سایت های راه اندازی شده که در حال رشد و توسعه هستند. گرچه هنوز هم به این سطح نرسیدن که بتوانند خود را به رقابت های جهانی برسانند که این امر خود دارای دلایلی می باشد دلایلی چون :ضعف قدرت برنامه نویسی و امنیت بسیار پایین سایت ها، تحریم های که بر ضد ایران اعمال می شود، فرهنگ استفاده از اینترنت به طور دقیق برای مردم مشخص نشده و …

هدف از این پروژه (ASP.NET) کمک به دانشجویان کامپیوتر در جهت یادگیری و پیشرفت تجارت الکترونیکی و همچنین پیشرفت کشور عزیزمان است.

فروشگاه آنلاین (فروشگاه اینترنتی) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی، اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند. خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه، کالاهای مورد نظر خود را سفارش می‌دهند. پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی آن به چند شیوه قابل پرداخت است: با کارت‌های بانکی (سامان, پارسیان و …)، شیوه پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب. پس از مشاهده و تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند.

به اینصورت که با استفاده از این روش، خریدار علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه (خصوصا” هزینه های ایاب و ذهاب)، با آرامش کامل، کالاهای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نموده و بدون هیچ مشکلی آن ها را درب منزل و یا محل کار تحویل میگیرد. با توجه به مطالب فوق و رشد روز افزون از کامپیوتر ها در مراکز مختلف کشور، این حقیر با اندک بضاعت علمی خود که مرهون اساتید زحمتکش خود هستم،تصمیم گرفته ام تا پایان نامه  خود را در مورد طراحی و تولید وب سایت فروش اینترنتی محصولات و ایجاد طرح های تبلیغاتی  ارائه دهم.

شرکت ها نرم افزاری که هر ساله منتشر می کند و شامل برنامه های کاربردی و کاربردی در محیط وب  است مانند ASP که نسخه جدید آن نیز هم (ASP.NET) در بازار وجود دارد ویا هر نرم افزار دیگر مانند JAVA ,AJAX ,PHP که حتی برخی از آنان علاوه بر قابلیت های فراوان و قدرتمند خود با یک یا چند زبان برنامه نویسی نیز می توانند ترکیب شوند تا شما بیننده یک ترکیب فوق العاده قوی و قدرتمند از نرم افزارهای توسعه نرم افزار باشید.

در فصل های  آتی برای شما امکاناتی را که دقیقا لازمه است که بتوانیم یک فروشگاه الکترونیکی را بسازیم به طور کامل شرح خواهیم داد توضیحاتی درباره اینکه از چه نرم افزارهای استفاده کردیم و این نرم افزار ها دارای چه قابلیت های و محدودیت هایی می باشند هم اکنون صرف نظر از چگونگی تولید این وب سایت به صورت تکنیکال و کدنویسی آن توضیحاتی در مورد سایت های مشابه می دهیم که این امر دلالت بر ممکن بودن ساخت این نوع وب سایت را به ما می دهد.

پس از آنکه متوجه شدیم که ما بدین گونه از سایت ها نیاز داریم و از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی نیز هم قابلیت اجرا و پیاده سازی را دارد نوبت به آن می رسد که شروع به انجام پروژه کنیم اما برای اینکه این کار به نحوه احسنت انجام شود همانند برنامه نویسی ما نیازمند ایجاد یک الگوریتم کاری کلی می باشیم ما برای تولید این سایت از مراحل زیر پیروی کردیم و نتیجه بخش هم بود.

توضیحات بیشتر + دریافت
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0